czwartek, 29 lutego 2024

składka zdrowotna dla przedsiębiorców nie zmieni się

Jakieś pomysły są, ale nie w tym roku

Na razie rząd zastanawia się nad uproszczeniem zasad rozliczania składki zdrowotnej. Zgodnie z tymi propozycjami przedsiębiorcy płaciliby składkę zdrowotną w stałej, miesięcznej kwocie. W grę wchodzi także składka płacona od przychodu albo dochodu, w zależności od decyzji przedsiębiorcy.

Powrót do zasad płacenia składki zdrowotnej sprzed Polskie Ładu oznaczałby stratę dla służby zdrowia ok. 10 mln więc jest niemożliwy 


Może, gdybyście przestali chorować....



7 komentarzy:

  1. Właśnie mnie urzekł ten aforyzm.Bo zastanawiałam się dlaczego tyle głupoli w tej polityce.
    „Rządzić jest trudno; dlatego mądrzy chętnie powierzają ten obowiązek głupim – dla nich nie ma trudności."
    Hugo Steinhaus wybitny matematyk i aforysta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dawno już zaobserwowano, że pieniądz gorszy wypiera z rynku ten dobry.

      Usuń
  2. Mąż błaga zawsze każdy rząd, żeby mu nie pomagał, broń Boże. Niech mu tylko nie przeszkadza. I nie może się doprosić (wprawdzie dostał za pandemii najwyższą możliwą dla firm z jego przedziału, pożyczkę i już ją spłacili i zawsze podkreśla tę pomoc, ale poza tym zwykle jego pokorne prośby nie zostają wysłuchane. Co się tyczy obecnego panopticum wielkiego trzynastego, to już nawet nie prosi.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś mi się zdaje, że polityka polega na tym, żeby przeszkadzać.

      Usuń
  3. Jak wprowadzą eutanazję to nikt nie będzie chorował;
    a ZUS stać będzie biura w marmurach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakieś pomysły u Ciebie? czy będa jeszcze w tym roku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Generalnie, powstał taki chaos, że nikt nie wie na jaki temat mówi i pisze. Na dodatek, nie mam odpowiedniego szkolenia ani wykształcenia, a doktoratu nie mam ochoty pisać.
      Ale, skoro nie wolno mi się lenić, to będzie wpis o rotacyjnym państwie.

      Usuń