poniedziałek, 4 marca 2024

rotacyjne państwo

Po pierwsze, na sędziego będą mogły kandydować tylko i wyłącznie osoby, które co najmniej 4 lata nie były członkami partii, posłami czy senatorami. Po drugie (…) propozycja większości kwalifikowanej 3/5 do wyboru sędziego. A także wybór schodkowy - pięciu sędziów będzie wybranych na 3 lata, pięciu na 6 lat, a pięciu na pełną 9-letnią kadencję

Dodała, że zmiany te „przywracają Polsce pozycje kraju demokratycznego, praworządnego i wiarygodnego”. Gasiuk-Pihowicz stwierdziła, że „nie było chyba w Sejmie projektu, który dotyczyłby kwestii ustrojowych, a który by powstał przy tak wielkiej partycypacji i eksperckiej, i obywatelskiej”.

Proponowaną ustawę o TK nazwała „projektem obywatelsko-eksperckim”, popieranym przez koalicję rządzącą. Jej zdaniem jest to bardzo dobra odpowiedź na „wysoką temperaturę dyskusji debaty politycznej wokół Trybunału Konstytucyjnego” 


Z wysoką temperaturą zgadzam się całkowicie. Rośnie z każdym dniem. 

Ale składam skargę, że moja partycypacja w projekcie jest zerowa. Poza tym, chciałabym znać nazwiska partycypacji eksperckiej.




4 komentarze:

  1. Ja bym chciała poznać co najmniej 30 obywateli, którzy się podpisali pod tym czymś, 10 ekspertów, ale troszkę mądrzejszych od pani P. (nie powinno być trudne) i właściwie tyle, ponieważ tak moja, jak prawie wszystkich moich znajomych i krewnych, partycypacja w tym czymś też jest zerowa.

    OdpowiedzUsuń
  2. To są jakieś kuriozalne pomysły;
    wszystkie pod kątem swego "ja";

    OdpowiedzUsuń
  3. Osobiście też " składam skargę, że moja partycypacja w projekcie jest zerowa.
    Poza tym, chciałabym znać nazwiska partycypacji eksperckiej...."

    OdpowiedzUsuń
  4. To tylko pokazuje całkowitą ignorancję tych osłów. Ciekawa jestem, kiedy zaproponują zmianę konstytucji ..... uchwałą.

    OdpowiedzUsuń