środa, 31 stycznia 2024

chcecie, to odrabiajcie

 Sam temat wisi mi i powiewa. Ale argumentacja wbija mnie w fotel. Ktoś napisał, że w klasach 1-3 nie może być prac domowych, bo dzieci nie dają sobie rady. 

To na jaki temat są te prace domowe ? "O obrotach sfer niebieskich" Kopernika ? Równania z trzema niewiadomymi ? Praca domowa związana jest z tematem lekcji. A temat lekcji (program nauczania) dostosowany jest do wieku 7-10 lat. Kiedy uczeń zrozumie tematy z klas 1-3 ? kiedy będzie miał lat 18 ?

I nie wiem, co mam krzyknąć. Czy za Tokarczuk, że szkoła nie jest dla idiotów ? Czy za ministerką: "mamy ambitny program, stwórzmy szkołę dla idiotów".

Zmieńmy nauczycieli !


A co myślą inni:

https://www.youtube.com/watch?v=gWj3LkgtDvE

8 komentarzy:

  1. Gdyby to było można.Nie można ich wymienić bo na straży stoi ZPN z niejakim Broniarzem.A im najlepiej wychodzi organizowanie protestów i domaganie się podwyżek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odwrotnie ZNP, zresztą jak zwał tak zwał.

      Usuń
    2. https://znp.edu.pl/wladze/ Zobaczcie, ile tam jest stołków! Pamiętam, że w naszej szkole w "Solidarności" około dwudziestu pań było w ZNP, a jakieś osiem, może dziesięć osób to niezrzeszeni (w tym wszyscy czterej panowie). Kiedy zapytałam zupełnie neutralną i do tego wierzącą koleżankę, czemu się zapisuje do ZNP, kiedy jej bliżej do nas, odparła, że w ZNP mają dużo więcej pieniędzy, więc profity są większe. Owszem, była samotną matką, ale i tak z nóg mnie ścięła ta motywacja. Pan Broniarz jest etatowym przewodniczącym od dobrych 25 lat, może nawet dłużej, taka tam "demokracja". Dość długo etatowym zastępcą był pan Baszczyński, ale teraz zasiadł chyba na innym stołku. (Nie wiem, bo przyznam, że nie czytałam tej listy, to już wolę "Litanię do Wszystkich Świętych". Krótsza i przeczytanie jej ma sens:)

      Usuń
  2. Komuś odbiło i zapomniał, że to trening - ćwiczenie czyni mistrzem.
    W dzieciństwie aby ćwiczyć pamięć wykuwałam na blachę
    nie tylko wiersze, ale też czytanki. Nie musieli mi "zadawać" to była
    moja inicjatywa; m.in. z nudów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Można usunąć dziennikarzy, posłów, sędziów i prokuratorów i unieważnić kraj. Nauczycieli ruszyć nie można.
    Pani ministerialna okrzyknęła uczniów głąbami i nazwała to reformą szkolnictwa. Tylko, że uczniowie nie są szkolnictwem.

    Dorośli zawiedli na całej linii.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolokazjo, podbij w górę ten wpis, jest świetny komentarz dr Bartoszewicza n/t wychowania i szkolnictwa
    https://www.youtube.com/watch?v=gWj3LkgtDvE

    OdpowiedzUsuń