czwartek, 18 lipca 2024

nie rozumiem

 Będą same cytaty.

- nie usprawiedliwiam Ukraińców, ale ich rozumiem

- rozumiem, że Ukraińcy wbijali dzieci na widły, ale żeby od razu pomnik ?


- nie, nie popieram Hamasu/Izraela, ale ich rozumiem

- szkoda, że nie zabili Trumpa. No, nie popieram morderstwa... ale Trumpa można (a nawet trzeba) zabić

- Polacy nadal tkwią w tej pazerności, zachłanności, poczuciu wyższości i antysemityzmie

- ja rozumiem, że 123 lata pod zaborami, ale żeby tak od razu patriotyzm i ksenofobia ? Zabory niczego Polaczków nie nauczyły, ciągle nie chcą przyjąć do wiadomości, ze są nikim.


NIE ROZUMIEM wbijania dzieci na widły. No, ale ja ani szkolona, ani wykształcona. Taka raczej prymitywna jestem.


zdjęcie z wpolityce.pl


28 komentarzy:

  1. Kolokazjo, i prawidłowo że nie rozumiesz, ja też nie rozumiem i żaden normalny Polak nie zrozumie.A wiesz dlaczego? Bo to piszą obcy. To agentura lub wynarodowieni mittel-europejczycy. Zapewniam Cię, że jesteś wykształcona i światła (nieprymitywna), więc śpij spokojnie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
  2. I jeszcze jedno. Rządy IIIRP od ponad trzydziestu lat chowają głowę w piasek i nie rozliczyli przeszłości z Ukrainą. Duda składał kiedyś kwiaty w szczerym polu.Ten pomnik też budził kontrowersje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeź Wołyńska – ludobójstwo dokonane przez nacjonalistów ukraińskich przy aktywnym, częstym wsparciu miejscowej ludności ukraińskiej wobec mniejszości polskiej byłego województwa wołyńskiego II RP– nawet nie jest znana liczba ofiar, podawane są dane szacunkowe – zginęło ok. 50–120 tys. Polaków i w odwecie 2–3 tysiące Ukraińców; jak to przedstawić aby nie szokować??? jak okrutna to była zbrodnia wiedzą tylko…ofiary, a my dbamy o to aby „nie szokować” obrazem. A może należałoby ułożyć pomnik z ok.120 tys. ciał w takim stanie, jak je potraktowano???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gwałcili, mordowali, wyrywali złote zęby, rozbijali o ściany główki malutkich dzieci. To nie zbrodnie nazistów, nie dzieło bolszewików, nie rajd band UPA. To Polacy rozprawiali się z żydowskimi sąsiadami na przełomie czerwca i lipca 1941 roku. Niemcy nie musieli ich nawet nadzorować. Ani specjalnie zachęcać.

      Usuń
    2. tylko na przełomie czerwca i lipca 1941 ?
      czy ktoś temu przeczy ?

      Usuń
  4. Stanley Maruda
    11 lipca, 2024 o 10:05 am

    Wiem co to jest Rzeź Wołyńska, tylko nie rozumiem po cholerę stawiać takie odstraszające szkaradziejstwo. Co innego coś upamiętnić, a co innego celowo szokować. Zrozumiałbym żeby na te widły nadziany był Kaczyński, wtedy spora część narodu patrzała by na ten pomnik z sympatią, ale epatowanie cierpieniem dziecka to już gruba przesada. Ale przynajmniej naziści i inni popaprańcy udający patriotów będą mieli przy czym wykonywać hitlerowskie pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiesz co to jest Rzeź Wołyńska, a pamiętasz jak bestialsko były wtedy mordowane polskie dzieci??? ile tych dzieci wówczas skazano na okrutne męki [męczeństwo] ??? Gdyby trafiło to na kogoś z Twojej rodziny, to byś inaczej „ćwierkał”; teraz robisz wielkie larum, bo

    Rosyjska bomba uderzyła w budynek szpitala w miejscowości Welikij Burłuk położonej na północny wschód od Charkowa, w obwodzie charkowskim. Druga bomba spadła w pobliżu szpitala. 4 osoby zostały ranne, 38 osób ewakuowano – poinformowały władze.

    Ile polskich dzieci bestialsko zamordowali Ukraińcy w czasie owej Rzezi??? Już samo słowo „Rzeź” przyprawia o dreszcz. Jak to upamiętnić??? Przesada? Przy granicy z Ukrainą wciąż stoi wiele pomników ku czci UPA i banderowców.

    W ostatnim czasie widać wzrost nacjonalizmu na Ukrainie. W Polsce pamięć o Wołyniu jest bardzo wrażliwa. To dlatego gloryfikowanie środowisk, które doprowadziły do tego ludobójstwa, woła o pomstę do Nieba.

    Gloryfikować Banderę, Hitlera, Stalina, …historia zatacza koło; wkrótce dołączy do nich Putin.

    Krytyka obrazu/symboli pomnika, to wpisywanie się w tą narrację. Nie podoba się ten pomysł, to stwórz własny- uniwersalny kształt pomnika, ale nie syp piasku w tryby ludziom, którzy o tym zapomnieć nie mogą. Wyrażają swój ból wedle tego, jak jest im to dane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wedle zeznań świadków, zabijano ich przy użyciu metalowych prętów i na wpół żywych wrzucano do wykopanego uprzednio dołu. Kolejne dwa tygodnie upłynęły na niezliczonych zabójstwach, grabieżach i gwałtach. Popełniający je Polacy działali bez nadzoru wojsk niemieckich.

      Usuń
    2. i dlatego rozumiesz Ukraińców którzy wbijanie dzieci na widły ?

      Usuń
  6. Stanley Maruda
    11 lipca, 2024 o 10:58 am

    Nie wiem w jakiego Boga wierzysz, ale to musi być wyjątkowo pojebany twór skoro piszesz takie słowa. Przez to że 80 lat temu Ukraińcy mordowali Polaków mam dzis nie współczuć mordowanym Ukraińskim dzieciom? To masz na myśli? Jeśli tak to naprawdę wierzymy w innego Boga…

    OdpowiedzUsuń
  7. Ty Boga w to nie mieszaj. To ludzie ludziom gotują taki los. Porównaj SKALĘ tych wydarzeń, zanim puścisz w niepamięć horror wydarzeń sprzed 80 lat. Wiara powiada; wybaczyć TAK; zapomnieć NIE.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwy pogrom nastąpił zaraz po decyzji nazistów o stworzeniu getta. W nocy z 21 na 22 lipca 1941 roku, polska straż obywatelska zamordowała ponad 20 Żydów, wielu kolejnych torturowano. Gwałcono nawet najmłodsze Żydówki. Kilka osób pogrzebano żywcem wraz ze zmasakrowanymi ciałami ofiar na cmentarzu dla choleryków, czyli tak zwanej „cholerycznej górce”.

      no Żydzi nam tego nigdy nie zapomną. i słusznie.

      Usuń
    2. ktoś im zabrania pamiętać ? pamiętają i dlatego mordują Palestyńczyków ?

      Usuń
  8. Stanley Maruda
    11 lipca, 2024 o 11:07 am

    Ty sobą nie reprezentujesz chrześcijaństwa, tylko patologiczny odłam prawicowego katolicyzmu. Naprawdę podziwiam jeśli masz odwagę wywalać jęzor po hostię, bo po tym jakim „miłosierdziem” obdarzasz bliźnich zza wschodniej granicy, możesz się ową hostią udusić.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bliźnich, nie tylko za wschodnia granicą obdarzam takim samym „miłosierdziem”, jak wszystkich.

    Kto jest moim bliźnim? każdy kto jest w potrzebie i takim okazuję „miłosierdzie” ; także Ukraińcy, gdy przybyli do nas po wybuchu wojny;

    Póki PRAWDA historyczna nie wyjaśniona i nie rozliczona, póty nie będzie zgody pomiędzy naszymi narodami. Tylko PRAWDA NAS WYZWOLI z mocy nienawiści i żalu.

    Zwracam Ci tylko uwagę na ową PRAWDĘ, WINĘ, która zamieciona pod dywan nadal będzie gnić i śmierdzieć bez szans na zgodę.

    a Ty zaraz lecisz po bandzie; patologiczny odłam katolicyzmu; jęzor, hostia, którą mogę się udusić…no i jak tu przy okazji nie zahaczyć o znienawidzony PiS, aby im dokopać [co robił przez 8 lat PiS w tej sprawie?]

    w przeciwieństwie do Ciebie> nie ma we mnie ani nienawiści, ani mściwości, ani zajadłości; nie chowam też osobistej urazy do Ukraińców; osobiście mnie te sprawy nie dotyczą;

    spojrzeć PRAWDZIE w oczy, to nie znaczy pałać żądzą zemsty; po to przypominam bolesną historię polsko-ukraińską, aby nie tracić jej z pola widzenia, gdy się POMNIK ten OCENIA i krytykuje, bo…komuś obraz jednego dziecka na widłach nie pasuje i razi wrażliwą psychikę; a tych dzieci powinno być ok. 50-120 tys. gdyż na to patrzyli nasi Rodacy. Ja sobie tego nie uroiłam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Elity mają inny punkt widzenia niż "prostaczki". Razi ich pomnik; "- rozumiem, że Ukraińcy wbijali dzieci na widły, ale żeby od razu pomnik..."
    to w obawie, że dzieci abortowane też kiedyś doczekają pomnika i taki pomnik będzie wyrzutem ich sumienia. .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podałam ci aisab sporo przykładów na ludobójstwo którego autorami byli polacy, i ukraińców również przez wieki wieszali i wbijali na pal. polaczki katolicy, więc zanim zaczniecie robic nagonke...nieco sie podszkolcie.

      Usuń
    2. pomnik płodów to wyjątkowo chujowy i okrutny pomysł, świadczący o braku wrażliwosci i znajomości tematu, rozumiem, że ty nie miałaś problemu z dzieckiem któremu wypływał mózg ...wiec masz to w dupie.

      Usuń
    3. nie robię nagonki na Ukraińców. Pomnik nie świadczy o nieznajomości tematów

      Usuń
  11. " Zrozumiałbym żeby na te widły nadziany był Kaczyński,"

    O czym i z kim tu dyskutować. :{

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wypowiedź "głęboko wierzącego" w...siebie.

      Usuń
  12. nie rozumiesz bo jesteś niedouczona, poczytaj co polscy panowie robili ukraińcom przez wieki. Gdyby taki pomnik zrobić z palami na które wbijano ukraińskich chłopów i szubienicami ...
    niestety do elit to wy nie należycie. fakt.

    OdpowiedzUsuń
  13. Może najwyższy czas rozmawiać takie tematy na szczeblu państwowym, zamiast rzucać się do mojego gardła za ...pomnik.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzisiaj Ukraińcy nie rzucają się na Polaków i nie boją się znaleźć w Polsce schronienie. Polacy sami siebie wieszają.

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy powyższy pomnik przeczy faktom ?

    Każda strona poszkodowana ma prawo upamiętniać swoje ofiary. Ukraińcy stawiają po swojej stronie pomniki dziękczynne dla UPA ,chociaż UPA to chyba nie ofiary, raczej "bohaterowie".

    OdpowiedzUsuń